top of page

About

KOEN KEPPENS (°1967, Dendermonde) is een fotograaf en videograaf die veel van muziek houdt. Hij maakt al meer dan 30 jaar foto’s van artiesten, maar nooit echt om den brode. Zijn belangrijkste werkvelden zijn mode en reclame. Muziek is hobby of beter nog: een passie..

 

In de zomer van 1996 is hij de eerste fotograaf van Goformusic, een equipe die als eerste online en live verslag uitbrengt van Rock Werchter en Pukkelpop. Zijn vrijheid is veel groter dan die van de concertfotografen die voor kranten en magazines werken. Online kan en mag hij veel meer foto’s publiceren. Dat laat een mooie mix toe tussen ‘klassieke’ foto’s en experiment.

 

Keppens ontwikkelt doorheen de jaren een zeer eigen stijl die pas echt op de radar komt met ‘Music For The Deaf’ (2010). Het geloofde overzichtsboek van 20 jaar rockfotografie toont hoe anders en hoe uniek Keppens is. En hoe onterecht het is dat hij – bij onstentenis van een opvallend medium – zolang over het hoofd is gezien. ‘Keppens kan zich meten met de besten’, schrijft het gezaghebbende Nederlandse muziekblad Oor. ‘Het meeste heeft hij van Rembrandt, zijn spel met licht (meestal met donker), precies die uitdrukkingen op de gezichten.’

Na de publicatie van zijn boek kan Keppens op hetzelfde elan blijven fotograferen in opdracht van Focus Knack en wordt hij een van de huisfotografen van Rock Werchter. Ondertussen werkt hij vooral voor Humo. Eind 2020 verschijnt de opvolger ‘Music For The Deaf II’

 

Als freelance fotograaf werkte hij de voorbije jaren voor diverse modemagazines als Feeling, Vitaya, Elle ea en verschenen reportages van zijn hand in architectuurmagazines als VT wonen en Actief Wonen. 

Hij werkt voor tal van reclamebureau’s en klanten als Veritas, Doomoo …

bottom of page